Az idei tanévtől Iskolakert programunk tanórai keretek között is megvalósult. A z 5,6,7. évfolyamon iskolakert óra került bevezetésre, ahol a kertgondozás elméleti és gyakorlati ismereteivel gazdagodtak a gyerekek. Igyekszünk rávilágítani, mindenkinek a maga tudásszintjén a kertészkedés szépségeire és hasznosságára, és a globális ökológia összefüggésekre is. Minden osztálynak két magaságyást kell gondoznia. Egy virágágyás és egy zöldségágyás tartozik az osztályokhoz elsőtől nyolcadikig. Ezeket töltötték fel komposzttal majd, ültettek bele palántákat, virágokat a gyerekek. Minden héten öntözték gyomlálták gondozták, egyelték ágyásaikat a diákok.
Ősszel terményeink betakarítás után a figyelmünket a komposztáló és a faültetések felé fordítottuk. A rengeteg lehullott lomblevelet és ágat gyűjtöttünk be a gyerekekkel, amiket hatalmas komposztálónkra halmoztunk. Komposztálónkat úgy alakítottuk ki, hogy a már érett komposztott könnyen kinyerhessük az alsóbb rétegekből, miközben felülére folyamatosan tudtuk halmozni a frissen begyűjtött növényi hulladékot. A gyerekek nagyon lelkesen dolgoznak a komposzttal is. Jó volt látni sugárzó arcukat amikor a komposztkezelése és átforgatása közben rácsodálkoztak a különböző biológiai folyamatok hőtermelő tulajdonságaira, a gőzölgő és meleg komposzt által, illetve rengeteg itt menedéket kereső és a téli hideg elől elbújó rovarlárvát, soklábút és bogarat figyelhettek meg munkálkodásuk során.
Koratavasszal magültetéssel kezdtünk. Az elültetett rengeteg mag kicsírázott, és bizonyos fajoknál már a betakarítást is elvégeztük. A virágágyásokba ültetett növények is szépen virítanak, a szép látványukkal nem csak az arra járóknak, de a beporzóknak is nagy örömet okozva. A gyerekek nagy örömmel szedték a szépen megnőtt retkeket, aminek az íze frissen az ágyásból, mint a tavasz egyik első zöldsége igazán üdítő. A spenót, saláta is szépen fejlődik, már bújik ki a répa a káposzta, a kapor, a petrezselyem, a borsó, a hagyma. Lelkesen locsolják az osztályok ágyásaikat, és várják a soron következő zöldégek betakarítását.
Koranyáron az osztályok magaságyásaiban szépen növekednek az elvetett spenót, saláta, kukorica, répa, perezselyem, borsó magokból kikelt növények. Sokat már be is takarítottak az osztályok, boldogan eleszegették a gyerekek uzsonnához, tízóraihoz, helyükre paradicsom, paprika, uborka, tök, cukkini, és padlizsán palánták kerültek. A fűszer- és gyógynövények is szépen kihajtottak, az eperkertünkben is pirosodnak már az eprek. A szőlő, a szeder virágzik, a málna, ribizli, egres már gyümölcsöt hozott.
Nagy örömmel mutatták meg iskolánk diákjai Erdő Péter bíboros úrnak, nálunk tett látogatásakor, a hatalmas és gyümölcsöző iskolakertünket. Iskolánk sok témahetében főszereplő az iskolakert. Gyógynövénykertünkben termesztett növényeinkből teákat készítünk, amit nagy örömmel fogyasztanak a gyerekek. Az ágyásokban megtermelt zöldségeket is elfogyasztják, ami kikerül az ágyásból és nem használható, az a komposztban folytatja biológiai útját és válik újra termőtalajjá.
Iskolakertünk nemcsak esztétikai élményt nyújt, hanem hasznos tudást is ad, a zöldség és gyümölcstermesztés, a gyógynövények ismeretének rejtelmeibe is bevezeti diákjainkat, akik ezen keresztül is megtapasztalhatják a teremtett világ csodáit.