Iskolánk könyvtárának hírei és újdonságai.
Iskolánk elnyerte az ökoiskola címet. A napjainkban oly fontos környezettudatos nevelés feladatához a könyvtár is csatlakozott egy natúr színek és természetes anyagok segítségével kialakított „zöld részleg” létrehozásával.
A környezettudatossággal, környezetvédelemmel, újrahasznosítással, hulladékgazdálkodással kapcsolatos könyvek kartonpapírból készült könyvespolcokon lettek elhelyezve. Ezek alkalmasak egyéni érdeklődés alapján, vagy iskolai feladatként való tanulmányozásra. Mutatós fatuskókon üldögélve válogathatunk az újonnan beszerzett és régebben meglévő kötetek között. A falakon lévő tablókon sok érdekes információ olvasható az ökológiai lábnyomtól a nulla hulladékon át a környezettudatosság szempontjáig különböző témákról. Minden hónapban gyakorlati feladat várja a diákokat az öko-kutatás dobozában. Ízelítőül: márciusban arra keresünk választ, hogy milyen anyagokkal kerülhetjük el a nejlon használatát, áprilisban pedig a hétköznapi eszközökön nyomozzuk az újrahasznosítási jelet és értelmezzük azt.
Minden érdeklődő diákot és kollégát vár a könyvtár!
Gyönyörű helyen, az iskola második szintjén lévő kápolna galériáján található az iskola könyvtára. Közel 9.000 kötetből lehet szabadpolcon válogatni, a klasszikus mesék, regények mellett kortárs írók művei közül is. Kicsiknek szóló meséktől kezdve felnőttekig minden korosztály számára van olvasnivaló. A tanulást és a tanulmányi versenyekre való készületet segíti az ifjúsági ismeretterjesztő könyvekből, szakkönyvekből, lexikonokból álló állományrész.
Délelőttönként az osztályok könyvtári órák keretében vesznek részt foglalkozásokon, délután és szünetekben szabadon olvashatnak, kölcsönözhetnek könyveket a diákok. A könyvtár olvasóterme tanórák, korrepetálások, versenyre való felkészítések helyszíne is.
Nyitvatartási idő:
– H: 8:00-16:00
– K: 9:00-17:00
– Sze: 8:00-16:00
– Cs: 8:00-16:00
A könyvtári órákon a klasszikus és kortárs irodalom köteteivel való megismerkedés mellett kézikönyvek, szótárak, lexikonok használatát gyakoroljuk. Olyan készségek fejlesztése, megerősítése valósul meg játékos formában, amire nagy szükség van a mai számítógépes világban is. Minden évfolyam az iskolai tananyaghoz kapcsolódóan gyakorolja a könyvekben való eligazodást, lényeglátást, emellett fogalmazási, nyelvtani gyakorlatokat végeznek különböző formában.
Szépirodalom
- Lázár Ervin: A legkisebb boszorkány
- Szabó Magda: Bárány Boldizsár
- Szabó Magda: Sziget-kék
- Salamon József: Sugárzó fények a patakok országában
- Harcos Bálint: Petya és Tulipán
Ismeretterjesztő irodalom
- Royston, Angela: 50 tény, amit tudnod kell az emberi testről
Felnőtteknek
- Kóka Rozália: Szent László Gyimesben (mesék, mondák, legendák)
- Dani Gergely, az Isten és Gyimesbükk szívében
Az Olvasás Fájára kikerül azoknak a könyveknek a címe, amit örömmel ajánlanak egymásnak lelkes könyvbarátaink. A fa alatt gyakran hangzanak ilyen beszélgetések:
– Nekem tetszett. Olvasd el Te is!
– Miért tetszett ez a könyv? Milyen volt?
– Defoe Robinson Crusoe-ja megtanított arra, hogy fogadjam el mások tanácsát. Nagyon izgalmas volt, beleéltem magamat. (H. E., 4. évfolyamos diák)
– Berg Judit Rumini című könyve azért tetszett, mert bármilyen bajba került, Rumini mindig eszes volt. Kalandos volt, könnyű volt olvasni, tetszett a szereplők neve. (T. H. 4. évfolyamos diák)