[2020. június 15.]

 

„Mondd el nekem – elfelejtem,
mutasd meg – megjegyzem,
engedd, hogy csináljam – örökre megtanulom!”
(Konfuciusz)

A projektoktatás során a diákok nem egymástól elhatárolt részeket, hanem a világ komplexitását leképező tananyagokat sajátítanak el életszerűen, praktikusan, a valóságra vonatkoztatva. A diákok itt kérdezhetnek, felfedezhetnek, önállóan és közösen kutathatnak, megélhetik a játék örömét.

A projektoktatás a tanárnak is újfajta kihívást jelent. Egyrészt vállalja, hogy némileg megváltozik a szerepe: a klasszikus tanárszerep helyett egy személyben lesz szervező, közreműködő, a diákok partnere, tanácsadója és segítője. Másrészt vállalja, hogy alapos előzetes válogató, tervező és szervező munkát végez, valamint folyamatosan figyelemmel kíséri a diákok tevékenységét. Harmadrészt tanártársaival való munkamegosztást is vállal, a feladatokat a tanárok egymással egyeztetve, közösen készítik elő.

Cserébe a projektmódszer kiváló eredményeket hoz: a tanár és a diákok között javulnak a kapcsolatok, és az osztályközösség is fejlődik, mert minden gyerek saját képességeivel járulhat hozzá osztálya teljesítményéhez. A tanulók fejlesztik képességeiket, kibontakoztathatják tehetségüket, használható tudást szereznek az élet legkülönfélébb területein, megélik a játék örömét, érdeklődők és a tanulásra motiváltak lesznek. A megszerzett tudás mindezek mellett ellenőrizhető, és a projekt során elvégzett munkának kézzelfogható eredménye is van.

„A projektoktatás sem nem módszer, sem nem reformpedagógiai irányzat, hanem egy tanulási-tanítási stratégia.” (Hegedűs Gábor)

Az elmúlt két évben több projektnapot, projekthetet is tartottunk, és örömmel tapasztaltuk ezek eredményességét. Ezen fellelkesülve, a tanárt és diákot egyaránt próbára tevő járványhelyzet idején végzett kemény munka és helytállás után szeretnénk megadni tanulóinknak a projektmódszerrel való tanulás izgalmát, játékosságát, örömét az online térben is, a Microsoft Office 365 rendszerben a már megszokott Teams használatával.

 

Az alábbi projektnapokat szerveztük meg:

– június 2. (kedd): Kirándulni mindig jó! Virtuális osztálykirándulások

– június 3. (szerda): Ne féljetek! Kiállítással egybekötött projektnap Szent II. János Pál életéről

– június 4. (csütörtök): Magyarország: az ország, amely önmagával határos. A nemzeti összetartozás napja Trianon századik évfordulóján

– június 5. (péntek): Olvasni jó! „Az olyan ember, aki könyvet olvas, soha sincs egyedül.”

– június 8. (hétfő): Tavaszhívogató. Tavaszi népszokások

– június 9. (kedd): Rajzfilmkavalkád

– június 10. (szerda): „Nálatok laknak-e állatok?”

– június 11. (csütörtök): „Legnagyobb kincsünk az egészség, ezért óvjuk meg és védjük!” Sport-és egészségnap

– június 12. (péntek): A játék mint örömforrás. Önismereti és személyiségfejlesztő játékok

– június 14. (vasárnap) 15:00-tól: Megfilmesített diákhangverseny

– június 15. (hétfő): Szakmázz! Pályaorientációs nap