
Az iskolában kiemelt figyelmet fordítunk az állatvédelemre és a felelős állattartásra. Ez az is mutatja, hogy iskolánk idén harmadszorra nyerte el, sikeres pályázat útján, az Állatbarát Általános Iskola címet.
Idén is bekapcsolódtunk az országos Állatvédelmi Témahét programjaiba. Rendszeresen készítünk és helyezünk ki madáretetőket, itatókat, iskolánk rovarhotelekkel és sünlakkal is büszkélkedhet. Rengeteg viráos- gyógy és fűszernövényünk a beporjók fennmaradását és szaporodását segíti. Újdonságként idén először megtartottuk Állatvédelem Pedagógiai Napját is.
A tanulók terápiás kutyás foglalkozásokon is részt vehetnek. Iskolánkba tavaly február óta Borsó a terápiás kutya felvezetőjével Nagy Borka tanárnővel együtt, rendszeresen végez kutyásterápiás tevékenységet.
Az állatasszisztált terápia a gyerekek és az állatok között kialakuló kötődésben gyökerezik. Az állatok nyugalmat, kényelmet vagy biztonságérzetet nyújthatnak, és a stresszes helyzetről egy olyan helyzet felé terelhetik a figyelmet, amely örömet okoz. Az állatok segíthetnek leküzdeni a magányt és növelhetik a szociális támogatást, mind az állattal való interakciókon, mind pedig a más emberekkel való interakciókon keresztül. Az állatok több fizikai aktivitásra késztethetik a gyerekeket, mint amennyit egyébként tennének. Az állatasszisztált terápia, az állattal való kötődés kialakítása segít a gyerekeknek jobb önértékelési és bizalomérzetet kialakítani, stabilizálni az érzelmeiket, valamint javítani a kommunikációs, önszabályozási és szocializációs készségeiket.
Borsó a kutyás délutánok folyamán örömet szerez kicsiknek és nagyoknak. Vidám kedves jelenlétével segít feloldani a nap folyamán felgyűlt stresszt és rossz érzéseket. A vele való foglalkozás során a gyerekek maguktól osztják meg örömüket, bánatukat, kutyás és más családi élményeiket. A vidám közös munkából mindenki töltekezik.
Az „Állatbarát Könyvtár” és az ,,Állatbarát olvasó kihívás” című programban havonta más-más évfolyam old meg állatokkal kapcsolatos, könyvtári háttértudást igénylő feladatokat, illetve ajánlunk állatos vagy teremtésvédelemhez kapcsolódó témájú könyveket a gyerekeknek.
Iskolánk biológia termében, ami egyben a 5.b osztály tanterme is, számos növényt és állatot gondozunk.
Van egy növényekkel dúsan benőtt 50 literes akváriumunk mai számos guppinak, algaevőnek és vízi csigának ad otthont. A szivárványos guppi, és algaevő harcsa mellett spanyol bordás gőtéket is gondozunk. A halak és kétéltűek mellett puhatestűek is képviseltetik magukat a biológia teremben. Egy földdel teli terráriumunk afrikai achát csigáknak ad otthont. A gyerekek lelkesen gondozzák, pitypang és más növényi levelekkel etetik, néha szépiacsonttal, hogy legyen megfelelő mészmennyiség a házépítéshez. A gyerekeke beosztják egymás között gondozásukat, etetésüket és takarításukat. Köszönjük a szülőknek, hogy halakkal, eleséggel, akváriummal támogatják iskolánkat.