A tanév során folyamatosan: részvétel az Országos Kéktúra útvonaláról szóló „Indulj el egy úton…” című turisztikai vetélkedőn

 

Szeptember:

– papírgyűjtés

– szelektív hulladékgyűjtés megszervezése és kivitelezése

– a diákönkormányzat energiatakarékossági munkacsoportjának megalakulása, a csoport teendői közé tartoznak:

  • a DÖK Energiakommandó megszervezése
  • energiatakarékossági verseny hirdetése

 

Október:

– állatok világnapja

  • a biológia szaktanteremben tartott kisállatok gondozóinak kiválasztása
  • akvárium és terrárium rendbe tétele

– Kertünk Kincsei projekthét

 

 

November:

Csatlakozás az Európai Mézes Reggeli Programhoz

 

December:

– Mátyás király projektnap és madáretetők kihelyezése

  • a programot iskolánk volt tanulója, egy solymász nyitja, aki Mátyás király címerállatát, egy valódi hollót hoz
  • a program zárópontja az osztályok által készített madáretetők kihelyezése

– felelős karácsonyfaállítás program

 

Január:

természetvédelmi falújság kihelyezése

 

Február:

Zöld Hírek menüpont elindítása a honlapon

 

Március:

– Fenntarthatósági Témahét, országos program az iskola minden osztályának részvételével, a hulladék témájának feldolgozása

– A Víz Világnapja:

  • csoportok látogatása a Csepeli Szennyvíztisztító Telepen
  • iskolarádiós műsor (8. osztályosok)

 

Április:

– A föld napja: Szent-Györgyi Albert imádságának részletéhez kapcsolódva tablók készítése Földünk megóvásáról

– Tavaszváró Kiszézés projekt és az iskolaudvar őshonos fáinak bemutatása a kerület óvodáinak vendégül látásával (partnerkapcsolat kialakítása a Liliomkert Katolikus Óvodával és a Pestszentlőrinci Szivárvány Óvodával)

 

Május:

– madarak és fák napja

– bogárszálló és komposztáló kiépítése

– virágültetés, fűszer- és gyógynövények elültése és gondozása, osztályonként kertésznapló készítése

– gomba projekt

– természetvédelemmel foglalkozó diákújság megjelenése

 

Június:

Erdély Csodái projekt: komplex programsorozat a nyolcadikos diákoknak, amelyben a történelmi ismeretek bővítése és a nemzeti összetartozás erősítése mellett a természetismeret is megjelenik (az erdélyi havasok növény- és állatvilágának megfigyelése)

 

A munkatervért felelős az Ökoiskolai Munkacsoport, amelynek tagjai minden munkaközösségekből egy-egy pedagógus, a technikai dolgozók közül két delegált, a diákönkormányzatot segítő pedagógus, valamint a diákönkormányzat tagjai.